Методична скарбничка  


ПРИОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В 2011 – 2012 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Методична робота в Антрацитівському професійному будівельному ліцеї здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про загальну середню освіту", даним Положенням, Статутом навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.
Методична робота – це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Методичний кабінет є центром методичної роботи АПБЛ, де зосереджуються інформаційні, навчально-методичні, нормативні матеріали, матеріали кращого досвіду педагогічних працівників, зразки плануючої та звітної документації, дидактичних, наочних матеріалів тощо.
У поточному навчальному році методичний кабінет працює над єдиною проблемою: «ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, АКТИВНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ». В свою чергу методичні теми визначаються методичними комісіями, кожним викладачем і майстром виробничого навчання. Обрані теми висвітлюються як в планах роботи методичних комісій так і методичному кабінеті. В ліцеї п’ять методичних комісій. Очолюють їх викладачі і майстри виробничого навчання Гущина О.В., Гладкова Г.Ф., Бордюг Т.Б., Омельченко Л.В., Фотюк Г.М. Це дружній колектив творчих особистостей з великим педагогічним стажем.
Основні зусилля методичний кабінет скеровує на реалізацію єдиної методичної проблеми і на вирішення головних завдань методичної роботи в різних областях діяльності.
Важливим завданням методичного кабінету є активізація творчого потенціалу кожного викладача і майстра виробничого навчання, впровадження в навчально-виховний процес нових технологій, реалізація яких залежить від усвідомлення педагогічними працівниками їх сутності та позитивного впливу на становлення особистості майбутнього робітника.
У зв’язку з цим пріоритетними напрямами роботи методичного кабінету є:
УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН В ЕЛЕКТРОННОМУ ВАРІАНТІ;
УПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС;
ОРІЄНТАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ НА АКТИВНІ ФОРМИ НАВЧАННЯ;
ПРОПАГУВАННЯ НАЙКРАЩОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ;
УПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИХОВАННЯ ДІЛОВОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ ПІДХОДІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ УЧНІВ;
МОНІТОРИНГ СТАНУ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОГО ПРОЦЕСУ, СПРЯМОВАНИЙ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ;
ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ НА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ: «БУТИ ЗДОРОВИМ – ПРЕСТИЖНО».


МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ НА ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС УРОКІВ З ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ «Ми - різні, ми – рівні»
Виконала:
Овчаренко Тамара Данилівна
викладач української мови
та літератури
м.Антрацит
2011 рік

Тема уроку: Гендерні відносини як соціальне явище.
«Ми – різні, ми - рівні»

Мета уроку: Сприяти засвоєнню учнями гендерного методу, формувати в них навички гендерної культури, розвивати увагу, пам’ять, мислення, творчість.

Обладнання: мультимедійний проектор, на ньому епіграф, вислови про рівноправність жінок і чоловіків.
«Людська гідність – найвища цінність!»
«Сім’я - простір без насильства!»
Гендерна рівність: ЧОЛОВІК=ЖІНКА

Приклади афоризмів з ґендерної проблематики:

«Большая часть мужчин требует от своих жен достоинств, которых они сами не стоят» - Л.Н.Толстой
«Жінки ніскільки не винні в тому, що інколи відмовляються підпорядковуватись правилам поведінки, встановленим для них суспільством, бо ці правила створили чоловіки, і притому без участі жінок» - М.Монтень
«Якщо жінка має право піднятись на ешафот, то вона повинна мати право піднятись і на трибуну» - Олімпія де Гуж
«Заміжня жінка може обирати, працювати їй чи ні, тоді як чоловіка, який вирішив бути «домогосподаркою», вважають просто ледарем.» - Д.Майерс.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь, навичок.

"Від рівних прав чоловіка і жінки
до гендерної рівності в сім''ї"

ХІД УРОКУ:

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель. Сьогодні ми зустрічаємося на незвичайному уроці – гендерної освіти. Ця проблема дуже актуальна в наш час. Брак гендерної культури свідчить про недостатню поінформованість, відсутність гендерної освіти, і , як наслідок, порушення гендерного балансу в сім’ї, у професійній діяльності, в політиці..
Ми переконані, що обрана тема є своєчасною, серйозною, необхідною.
У вашому віці молоді люди вчаться будувати дорослі відносини між собою. Дуже важливо, щоб ваші взаємини були гендерно чуйними, гармонійними.
Запишіть ключові поняття, які ми будемо розглядати на уроці.

Гендер – соціальна поведінка чоловіків та жінок та стосунки між ними.

Гендерна рівність – це рівні права та можливості жінок і чоловіків у суспільстві.

Гендерна рівноправність – це рівне ставлення та оцінювання суспільством подібностей і відміностей між жінкою і чоловіком та розрізнення ролей, які вони відіграють.

Гендерна поведінка - дії людини, зумовлені її чи його належністю до певної статі (одяг, манера, зачіска)

Учитель. Ви зрозуміли, що ми сьогодні будемо співставляти , порівнювати участь жінок і чоловіків у різних сферах життєдіяльності суспільства.

Проведемо інтерактивну гру: « Ми - різні , ми – рівні», попрацюємо в групах по 4 особи.

На аркушах паперу учні пишуть:

Дівчата – романтичні, привабливі, лагідні, ніжні, чарівні, загадкові, пристрасні, працелюбні, ревниві, уважні, примхливі, манірні.

Хлопці – хоробрі, сильні, рішучі, надійні, наполегливі, відповідальні, романтичні, мужні

Учень робить висновок:
Є багато спільних рис характеру у хлопців і дівчат: працьовитість, вірність, акуратність, відвертість, хитрість, толерантніть і інше.

Учитель. Сьогодні ми глибше познайомимося з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з’ясуємо, як вона вирішується на державному рівні, які заходи передбачає уряд України, щоб роз’язати цю проблему.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Бесіда

1. Чи знайомі вам термін «гендер», «рівноправність чоловіків і жінок»?
2. Хто у ваших сім’ях більше заробляє тато чи мама?
3. Чи поділяють у вашій сім’ї роботу на чоловічу і жіночу?
4. Чи існують лише чоловічі або жіночі професії?

Отже, ми тепер зрозуміли тему та мету нашого уроку, яку ви бачите на екрані.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Положення гендерної рівності.

Гендер – відмінності у поведінці жінок і чоловіків та рівні можливості між ними як громадянами суспільства.

Гендерна рівність – рівний правовий статус жінок і чоловіків, та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах суспільного життя.

Гендерна рівноправність – це рівне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відміностей між чоловіком та жінкою.

Учитель. Гендерна рівність законадавчо закріплена у документах, деклараціях, правових актах.

Робота з документами про законодавче закріплення гендерної рівності

- Загальна декларація прав людини – 10 грудня 1948 р «Кожній людині надаються рівні права і свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії …»
- Конвенція ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 р;
- Конвенція про громадянські політичні права;
- Конституція України (статті 3,21,24,51)
- Декларація про загальні засади державної політики України щодо сім’ї та жінок
- Закон України «Про забезпечення рівних прав і рівних можливостей жінок і чоловіків»
- Конвенція державної сімейної політики в Україні
- Всесвітня Конвенція зі становища жінок 1995 р
Учні пояснюють деякі принципи, які закріплені в Конституції України.
Стаття 3 Конституції закріплює рівність чоловіків і жінок у всіх сферах життя. Частина 3 ст.24 присвячена подоланню дискримінації стосовно жінок в Україні та наголошує на тому, що рівність прав жінок і чоловіків забезпечується наданням жінкам, рівних прав жінок і чоловіків у громадсько – політичній та культурній діяльності, у здобутті освіти та професійній підготовці, у праці та винагороді за неї. Згідно законодавству лише жінкам надається можливість поєднувати працю з материнстовм. Законодавчо чоловіки позбавлені такої можливості.

Учитель. Про чоловічі та жіночі професії написано багато, зараз ці грані стираються.

Які ви знаєте спільні професії на екрані малюнки:
Учитель – Інженер–

Кухар – Хлібороб –
Суддя – Менеджер –

А чи може жінка в Україні бути шахтарем, працювати в забої? Чому?
Учні в групах відповідають на запитання:
Що в Україні вважається гендерною нерівністю?:
- Ознаки статі при влаштуванні на державну службу.
- Ознаки статі при висуненні кандидатів у народні депутати України.
- Пропозиція роботодавців вакансій лише для чоловіків чи лише для жінок.
- Різниця у заробітній платі дуже велика чоловіків та жінок.
- Оголошення про прийняття на роботу лише людей молодого віку
Приклади порушення гендерної рівності:
- у структурі населення України жінки займають 54 %;
- 80 % безробітних в Україні – жінки;
- Серед державних службовців України 68 % становить жінки, на керівних посадах їх буквально одиниці.
Учитель
А тепер поговоримо про взаємини більшості хлопців і дівчат у особистих стосунках.



Розв’яжіть ситуацію:
Ви познайомились з хлопцем на вулиці, обмінялись телефонами.
Хто повинен першим зателефонувати?
Відповідь. Вважається, що хлопець повинен це зробити першим, а дівчина повинна чекати телефонного дзвінка від хлопця.
Це ж аме стосується і знайомства. Хлопець, який на вулиці підходить до дівчини зі словами: «Не підкажете - котра година? Можна з вами познайомитися?» - цілком нормально спримається. А от, якщо дівчина спробує так вчинити, то реакція молодих людей може бути неознозначною.

ІV. Застосування знань під керівництвом учителя.

Учитель. Чи можете ви навести приклади гендерної нерівності, навіть дискримінації по відношенні до жінки з української літератури, коли один з героїв страждав через невзаємність почуттів.
Найкращим прикладом може бути повість І.Я. Франка «Перехресні стежки». Регіна терпіла знущання свого чоловіка Рафаловича, кожного дня терпіла приниження, образи. Це Анна з драми І.Я. Франка «Украдене щастя»
О.Ю. Кобилянська у свій час займалася проблемою емансипації жінок, боролася за їх права в житті і зображувала це в своїх творах «Людина», «Унеділю рано зілля копала».
Улас Самчук роман «Марія»
Становище жінок в Україні сьогодні, основні проблеми:
1. Кризове становище в Україні штовхає жінок на заробітчанство що нерідко призводить до продажу жінок і сексуальної експлуатації.
2. Пасивність жіночих організацій у відстоюванні їх прав та свобод.
3. Домашнє насильство з боку чоловіків.
4. Наркоманія, алкоголізм.
5. Часто сексуальні зазіхання між чоловіками – керівниками і жінками – підлеглими.
6. За індексом гендерної рівності Україна стоїть на 34 місці серед 154 країн світу.

Усі ці дані свідчать про те, що незважаючи на сприятливі умови, просування гендерної рівності в Україні майже стоїть на місці.
В органах законодавчої влади лише 8,5 % жінок, тільки 2 % жінок є власницями великого бізнесу. Безробітних жінок в Україні більше, ніж чоловіків. Жінки працюють на 4 – 6 годин більше, ніж чоловіки.

V. Колективне обговорення одержаних результатів

Ми спинилися сьогодні на поняттях гендерної рівності чоловіків і жінок в Україні. У нас проживають люди різних національностей, культур і релігій, є проблеми ВІЛ – інфікованих, людей з обмеженими можливостями, хворими, як чоловічої, так і жіночої статі. Деякі люди почувають себе пригніченими, приниженими, позбавленими права на спілкування з іншими людьми із різних причин.

У нашому ліцеї навчаються учні - сироти, напівсироти, які позбавлені батьківського піклування , бо батьки, а часто мами позбавлені батьківських прав через пияцтво.

Що ви дізналися про гендерну рівність?
Чи потрібно в Україні гендерна освіта?
Чи можете навести приклади дикримінації жінок із власного досвіду?

VІ. Домашнє завдання

Знайти в періодичній пресі, оголошеннях факти порушення гендерної рівності.


Текущие проекты
ТЕМА УРОКУ: «ДЗВОНИ ЧОРНОБИЛЯ» РОЗРОБКА УРОКУ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
ГЛАДКОВОЇ Г.Ф.

ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ, РОЗРОБКА УРОКУ АВТОМЄЄНКО З.С.

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ
ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
ПРОФЕСІЯ 7122.2 «МУЛЯР», РОЗРОБИЛА О.В. ГУЩИНА

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
УРОКУ
ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
ПРОФЕСІЯ: 7212.2
«ЕЛЕКТРОЗВАРНИК РУЧНОГО ЗВАРЮВАННЯ», РОЗРОБИЛА МАЙСТЕР П/О ГУЩИНА О. В


Здесь можно скачать нужные вам файлы и посмотреть фильм о нашем лицее
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКА З ФІЗИКИ “ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ В ГАЗАХ. ПЛАЗМА”.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ МУРУВАННЯ ПРИЛЯГАНЬ СТІН ЗАВТОВШКИ 1,5 НА 1 ЦЕГЛИНИ ЗА ОДНОРЯДНОЮ (ЛАНЦЮГОВОЮ) СИСТЕМОЮ ПЕРЕВ’ЯЗУВАННЯ ШВІВ (ПІД ОШТУКАТУРЮВАННЯ).
Урок памяти, посвященный победе над фашизмом на тему «Поклонимся великим тем годам»
Нормативно-правові документи психологічної служби
Видеофильм о нашем лицее - 2012г.


 
Hosted by uCoz